Pages

Powered By Blogger

2.6.09

Silent

Bekaz bunga telor kecil memang cantik, memang comel dibungkus net yg menampakkan keceriaan pada pasu bunga. Diletakkan di atas meja komputer, menyerikan lagi meja kaca. Di kiri dan kanan laptop silver berlatar belakangkan skin pemain gitar dengan gambar bayangan hitam, menambahkan lagi minat untuk si penduduk terus menatap tiap2 ilmu yg bermunafaat di ruang tersebut.
Si penduduk menjadi gusar kerna kegoroncongan perut yg kian menjadi-jadi. melihat-lihat menu pada hantaran facebook membolehkan sesiapa yg melihat menjadi kenyang sebentar di alam hayalan. Tersenyum dengan ungkaian kata-kata, tersentak dengan gambar2, dan terbuai dengan ungkapan-ungkapan penenang jiwa.
Batukan kecil si penduduk, di sedut sisa toksin dalam-dalam tanda memikirkan sesuatu untuk pencarian akalnya sendiri.Mana boleh, ini tak boleh, fikiran jadi kusut. ternampakkan teman yang menenangkan sebentar. Terus berpegang dan usah dilepaskan kerna di hujung sana pasti mendapat jawapan.
Hari demi hari.. bekaz bunga pasu telor kecil semakin malap warnanya, berhabukkan tiupan angin, dan bakal digantikan dengan pasu kecil yg lain. Inilah nasib sang penduduk yg hanya berbicara namun tiada pergerakan, layu, tunduk, akur dan ini bukanlah jalan yg terbaik untuk terus bersujud tanda ketakwaan.
Suara-suara gemerlapan dari laptop di atas meja kaca, berhamparkan pasu-pasu bunga telor kecil melayani jiwa yg merungkam. cincin si penduduk menari-nari tanda taipan itu makin laju-makin kuat untuk teus melangkah. terhenti seketika... berpusing-pusing kembali untuk seketika dan terus rancak berlari-lari hingga ke garisn yg terakhir. Langkahkan kakimu si penduduk.

Powered By Blogger