Pages

Powered By Blogger

27.1.14

AKHIRNYA AKU BEGINI.. MENCARI BAHAGIA

Aku rasa tuhan sedang bersembunyi di mana-mana.
Dan aku juga rasa tuhan itu tinggal di arasy..di atas langit sana..
Dan aku rasa, kewujudan tuhan itu adalah pada makhluknya yg dilantik menjadi utusan...
Inilah Tuhan2 para pendeta agama.. yg menjual dan mempromosikan ttg tuhan masing2.
Mereka merasakan tuhan2 mereka ini yang paling benar..
Namun, mereka juga yang membuatkan semua sahabat handai kebingungan
berpaksi pada tuhan yang mana?
Inilah kawan-kawan manusiaku.. ada yang sudah ketagih setiap hari bercinta
dengan apa yang tidak dapat dibuktikan.
Walaupon.. hati dan fikiran meronta..
keyakinan kata mereka mengatasi segalanya...
Bagi aku... di akhir kalimat
kita adalah tuhan untuk diri kita sendiri. - pakoz




Powered By Blogger