Pages

Powered By Blogger

23.3.14

AKU BUKAN SESIAPA



Sebatang rokok ku elus, ku hembus asapnya..
Berbaur toksid dan haruman tembakau
Bercampur menjadi sebuah idea
yang akan menjahanamkan jantung dan memberikan
inspirasi buat minda...

Aku harus memilih antara sedutan
dan angin yang menghembus
dan aku harus memilih di antara kesakitan
Dan juga keperitan...

Sama namun berlainan tujuan...
Dahulu aku mengatakan itu aku
Namun kini aku bukanlah sesiapa...
Dan hembusan itu juga bukanlah apa-apa
Sekadar pelengkap kehidupan
Demi menggapai beberapa matlamat kehidupan...

Aku masih terpaku di sini..
Bersama pena dan secangkir kopi yang mengharumkan..
ketika mana aku hendak pergi...
Sebatang rokok lagi kukepilkan di jari ini...
Itulah aku yang tidak akan menjadi sesiapa pon...

#TEKAK KERING


Powered By Blogger