Pages

Powered By Blogger

21.5.11

BICARA BUAT TEMAN



Salam, Aku ingin bertanya padamu.
Apa peganganmu? Dan kenapa kau tidak
melangkah menghampiri DIA?

Aku tahu berdasarkan perjalanan semalam..
Kau tetap di situ.. begitu lambat kau melangkah
Dan kau masih asyik dalam dirimu sendiri..
Tanpa mahu mempercepatkan langkahanmu..
Rugikah aku?

Aku berpegang pada suatu surah,
dalam pemikiran Thabataba'i ..
ayat DEMI MASA menceritak keseluruhan
kisah al-quran.. Dan, Aku 'taat dan patuh'
InsyaAllah sampai saat ini, bersyukur tak terhingga
karena aku masih dipelihara..

Bukan perkataanku, namun mereka yang berdampingan,
Jika kau tak mahu, apa dayaku..
Namun sedikit pon tiada niat di hatiku
untuk menyakitimu teman..
Aku melangkah mengikuti harakahnya Al Husain..
Dan ingin mengajak teman-teman menyertaiku..
pantas.

Apa dayaku, kalau kau cuba memusuhi diriku,
apakah teguranku tiada kebaikan dalam dirimu?
Apakah mencari nafkah untuk dirimu dan keluargamu
suatu yang buruk?

Aku hanya terdaya berkata sesuatu padammu,
Tinggal kau yang memikirkan..
InsyaAllah suatu masa kau pasti akan fahami..
Tinggallah engkau dalam fanatisme dirimu
sendiri.. muga engkau sendiri akan
menyelamatkan dirimu sendiri..

Salam,

Powered By Blogger