Pages

Powered By Blogger

7.5.11

TETAPAN BONDA

Salam buat bonda kesemuanya..
Berharap agar kalian terus menyusui aku
dengan ilmu-ilmu kesedapan makrifat insan..
Dengan bebelan keindahan paksi keharmonian..

Baru kini kutahu.. setelah kukenal bonda zahra
Kalian rupanya makhluk termulia..
bicara kalian didengar Tuhan, air mata
kalian adalah kesejahteraan dan pengampunan

Aku tertinggal lagi
masih merindu dakapan kalian
Masih terbayang bisikan kalam buaian..
Aku menjadi sejati karenamu bonda.

Hari ini dan setiap detik yang berdetik
Aku berdiri dan berlari atas usaha kalian.
Dalam genggaman tangan kedut kalian,
dan gegetan nasi dimulutku masih ku ingat..

Wahai Bonda tercinta..
Terima kasih atas segala-galanya..
halalkanlah makan dan minum serta
air susumu..
Agar aku tenang di sini dan dunia selamanya...
Maafkanlah Kami...


Powered By Blogger