Pages

Powered By Blogger

11.5.11

SPECIALTY FROM GOD



Hari ini Aku terus teruja karena
terpegun dengan pergerakan Sang pencipta.
Sungguh halus dan mempersonakan.
Dulu aku tidak menggunakan Akal anugerah tertinggi
Ilahi buat manusia.
Hanya mengikuti apa yang diajarkan
walaupon tidak tahu apa yang aku lakukan.

Sembahyang puasa dan pelbagai spiritual aku lakukan
semasa kecilku terus mengikuti..
hingga dewasa masih tidak berfikir
Ini bermakna hanya jasadku sahaja
yang membesar namun pemikiranku
sama seperti waktu anak-anakku.

Bilamana Kalamullah mengungkapkan kaki disapu
di dalam sapuan wudzukku
Aku tetap juga membasuh, mengambil cara
membersihkan jiwa dari al hadis yang
entah dari mana asal usulnya.
Sedangkan di dalam tingkatan 'ilmu,
Yang tertinggi adalah kalam suci,
Aku masih mengikuti.. dan terus mengikuti..

Bilamana Ahlul Bayt yakni
Keluarga sang nabi suci yang ditetapkan sebagai para pemimpin
manusia umat Nabi saww,Dalam al-quran
Aku berpegang juga pada selain ini
Asy Shafie kataku.. walaupon tidak kutahu
Dari mana mereka, malahan Nabi Allah juga tidak mengenali
Siapa Imam madzhabku...

Masih berlegar-legar difikiranku
sebelom akal menjelma..
Kata mereka, Tuhan itu pasti akan dapat dilihat di Surga-Nya kelak,
terfikir dalam fikiranku lagi bagaimana Tuhan itu?
Jika ianya dapat dilihat, bermakna ianya punyai bentuk
Dan jika punyai itu semua sudah pasti menyamai dengan makhluk.
Sedangkan Musa as jatuh pingsan ketika DIA mengutuskan sebuah cahaya
di Tursina, Ini bicara kalam suci bermakna bagi si pencari
kebenaran tentang DIA.

Alhamdulillah.. Aku temui kebenaran tentang DIA,
agama-Nya yang lurus yang dimulai Adam as
hingga tiba sang penyelamat terakhir
Imam Allah dan Rasul-Nya Al Muntazorol Mahdi afs.
Mulakan langkahanmu teman.. di sini aku ceritakan
segala-galanya tentang DIA
Yang menguasai kerajaan langit dan bumi
serta segala sesuatu.
Agama ini juga milik-Nya..
berimanlah wahai insan..
Bahwa keadilan-Nya meliputi yang terdahulu hingga saat
suara-suara dari langit bergemuruh.

Salam ke atas kalian wahai para utusan Allah, Syafaatilah Kami
dengan haqnya Muhammad dan Keluarga Muhammad.~~ salavart!

-SEBELOM MANDI

Powered By Blogger