Pages

Powered By Blogger

6.5.11

LENTERRA PERJALANAN HAKIKI

Aku yang masih berjalan-jalan di muka bumi ini
Mungkin dahulunya tanpa sebab dan musabab
Karena akal tertinggi anugerah Ilahi tidak aku
paksikan, menjadi sepi tanpa pemikiran.

Aku yang mula bertatih dan mahu berlari
terus mencari ilham rasa untuk sebuah puisi
Sampai di sini Aku sudah nampak diri sendiri..
sedikit demi sedikit ianya muncul kembali

Aku yang menanggung sebuah amanat
dengan khudrat akanku usaha dan tak akan bersembunyi
Biar apa yang bakal terjadi..
Karena jalan ini yang bisa membuat aku bangkit kembali

Aku pasti dan beriman dengan segala ketetapan..
biar ianya buruk atau kebaikan
akan kunilai satu persatu..
oh Tuhan bantu aku tanpa sesaat pun Kau jemu..

Aku yang rela akan berhenti..
jika diizinkan biar perhentian ini akan hidup kembali
mendapat rahmat dan rezeki..
dan aku terus bergembira di sini.

-2:11 FROM HUZEH 4 SYAHADAH FATIMAH AZZAHRA


Powered By Blogger