Pages

Powered By Blogger

10.5.11

TIGA HARI DUA MALAM

Pagi ini aku bercerita lagi..
Tentang kehidupan tentang duniawi
Syukur karena ilham itu dikurniakan..
Lambaian nyiur melambai..
Kapal-kapal Bajau Laut di sana-sini

Hari semalam aku datang lagi..
Di pusara sepi sang ayah ibu yang berjasa
Aku bersyukur karena diizinkan
Aku menangis dalam tangisan kedukaan
Terima kasih keluarga tersayang..

Pagi ini aku meneruskan perjalanan
menElusuri denai-denai kelapa bergayutan
dan juga sawah bendang terbentang luas
Limpas kiri dan kanan apa jua
Membuat jiwaku rasa kepuasan tak terhingga

Tengahari ini, Aku berbicara lagi
Tentang makrifat serta perjuangan pertiwi
Aku saling hurmat menghurmati
Aku berazam akan terus berdiri
InsyaAllah ini janjiku pada DIA..

-CATATAN DARI KERUSI MENUNGGU KOTA KINABALU INTERNATIONAL AIRPORT. 18:08 10 MAY 2011


Powered By Blogger