Pages

Powered By Blogger

12.5.11

SEBELOM TERBENAM MENTARI DAN TERBITNYA FAJAR ESOK



Berkarya melalui tinta dan pemandangan
menghasilkan luahan yang tersangat indah
Ianya mengalunkan seribu pertanyaan dan pemikiran
Rupa dan bentuk serta luahan ini
yang membuatkan aku menjadi aku.

Berbicara bahasa erosi
terus memberi kesan dan kesinambungan
keluhurannya renungan
Mana mungkin aku tidak dapat menyatakan
Karena sesuatu yang sulit itu
bisa dicerna dengan pendengaran dan penglihatan.

4 Tingkatan kesenian membuahkan
keimanan yang jitu.
Itulah sebahagian idea-idea yang tercerna
Dalam rentetan penghasilan ini
Aku jadi hangat dan dahaga
akan sebuah kebangkitan.

Mencari-mencari apa yang ingin ku maksudkan.
Membaca dalam jiwa, merenung dalam fikiran
Mengharapkan teman-teman bisa
mengerti apa yang tersurat dan tersirat.
Mungkin seramai mana yang bisa faham
mungkin langsung tidak memahami
Namun percubaan mencari dan membaca
serta merenung itu adalah sebuah
jalan permulaan..

teruskanlah langkahanmu..
agar menghimpit kotoran-kotoran otakmu
Dan membuang segala fanatisme yang bukan
menjanjikan kedamaian selamanya..
Inilah aku yang mencoretkan sesuatu..

- ILHAM RASA SEBELUM MANDI 3:03

Powered By Blogger